Amstaff/pitbull

Jag blir så arg, har suttit och kollat på youtube på massa klipp om just pittbulls. de är så jävla hemskt hur en del av dom blir behandlade. sen hur människor möter dom, jag förstår att folk blir rädda, inte så konstigt när man får se så mycket som har hänt med just den rasen. men de beror inte på djuret utan de beror på människan. om min mamma och pappa skulle uppfostra mig med att jag skulle hata allting som kom i min närhet och att man ska döda döda döda, in så konstigt att man blir sån, de är precis samma sak med dom hundarna. ingen föds till ett monster, de är hur man blir uppfostrad vare sig de är en människa eller ett djur. varför kan inte folk förstår att de inte är rasen, om de nu hade varit en golden som hade fått de ryktet så hade folk varit rädda fö dom istället. klart man blir agressiv om man blir slagen med plankor, får lära sig gå på hundar redan när dom är bebisar, dom ser bara rött och döda döda döda min bästa vän har 2 st amstaff hemma hos sin bror, världens finaste hundar, dom är mer knä hundar än vad min lilla hund är, dom ska sitta i knät, pussas och blir hur glada som helst när man kommer dit. dom är så lojala mot sina ägare !

nu har jag fått säga mitt, blev bara så arg och frustrerad !

Nelly, skulle hon någonsin göra något illa ?

Atena, dom där ögonen säger "älska mig" inte "döda dig"

/ jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0